En iyi Hosting Firması 2019 – Test Edildi – Türkiye Hosting Firmaları

İyi bir hosting firması ile çalışmak web projenizin başarılı olabilmesi için oldukça önemli bir etkendir. Sürekli yaşanan kesintiler, sitenin yavaş yüklenmesi gibi sorunlar çok ciddi derecede ziyaretçi/müşteri kaybına neden olur.
Eğer yeni bir proje için hosting firması arayışına geçtiyseniz, uzun araştırmalar ve testler sonucunda türkiyede çalışılabilecek en iyi hosting firmalarını sizler için bu yazıda derledim.
Ayrıca şuan bulunduğunuz hosting firmanızda sık sık kesintiler, sitede yavaşlama veya destek konusunda sıkıntılar yaşıyorsanız ilerde daha büyük sorunlarla karşılaşmamak için acilen hosting firmanızı değiştirmenizi öneririm.

En iyi hosting firmalarını nasıl belirledik?

Öncelikle tabi ki Türkiye’de kendini kanıtlamış, köklü ve güvenilir hosting firmalarını inceledim. Bu incelemeyi yaparken de genel olarak aşağıda belirttiğim testleri uygulayıp bazı unsurları göz önünde bulundurarak fiyat/performans karşılaştırması yaptım ve firmaları belli özelliklere göre puanladım.
  • Sizlere bu listede tavsiye ettiğim bu firmaların ilk 3’ü ile şuan aktif olarak çalışmaktayım. Diğerleri için ise test etmek amaçlı hosting paketi aldım (linux hosting).
  • Hostingleri satın alırken paketlerin özelliklerini inceleyip karşılaştırdım. (trafik, disk alan, CPU, ram vs.)
  • Hostinglere wordpress kurulumu yaptım. Gerekli eklentileri de kurdum. (herhangi bir cache eklentisi yüklemedim)
  • Gtmetrix gibi popüler servisler ile performans ölçümleri yaptım.
  • Uptime (hostingin aktif olarak çalıştığı süre) değerlerini de göz önünde bulundurdum.
  • Firmalarla özelikle geç saatlerde destek biletleri açıp kaç dk içinde cevap verdiklerini gözlemledim. (iyi bir hosting firmasında olmazsa olmaz unsurlardan biri de 7/24 hızlı destektir)
  • Firmalar hakkındaki daha önceki şikayetleri araştırdım ve kayda değer bir şikayet falan var mı diye kontrol ettim.

En iyi hosting firması hangisi?

Şimdi kendi analizlerim ve tecrübelerim sonucunda size tavsiye edebileceğim en iyi hosting firmalarını baştan sona doğru listeleyeyim.

1. GoDaddy

Godaddy aslında bir türk firması değil fakat Tükiyede dahil bütün dünyada hizmet vermekte ve yüzbinlerce hatta milyonlarca kişinin web sitesini bünyesinde barındırmaktadır. Dünyanın en büyük ve en kaliteli hizmet veren domain ve hosting firmalarının başında gelir.
Türkiyede verdikleri hizmet ve teknik destek de takdire şayan. Ben de bir çok web sitesi projem için bu firmayı tercih ediyorum (şuan bu firmada bana ait 5 websitesi var).  Bu yüzden listenin başında bu firmaya yer vermek istedim.
Hemen aşağıdaki “godaddy sitesine git” butonuna tıkladığınızda direk ücretsiz domain ve indirimli hosting sayfasına yönlendirileceksiniz. Ayrıca eğer isterseniz satın alma ve site, blog kurulum gibi işlemleri a’dan z’ye blog nasıl açılır adlı rehber yazımdan yardım alarak yapabilirsiniz.

Performans:

95%
HIZ >>
80%
UYGUN FİYAT >>
85%
DESTEK >>


2. Turhost

Turhost ülkemizde ortalamanın çok üzerinde kaliteli hizmet veren ayrıca daha önce 2 web sitemi sorunsuz bir şekilde barındırdığım hosting firmasıdır.
2004 yılında kurulan bu firmanın teknik alt yapısı güçlü ve teknik ekibi oldukça tecrübeli elemanlardan oluşmaktadır. Eğer daha önce turhost ile çalışmadıysanız kuşkusuz tercih edebilirsiniz.
Bunun dışında turhostun en büyük dezavantajı diğer firmalara göre sunucu ve hosting fiyatları çok yüksek. Fakat yeni müşterilere ilk yıl güzel indirimler yapıyorlar. Sitelerini ziyaret etmenizi ve en azından bir göz atmanızı tavsiye ederim.

Performans:

90%
HIZ >>
70%
UYGUN FİYAT >>
70%
DESTEK >>


3. Alastyr

Alastyr, her geçen yıl kendini geliştirmekte ve emin adımlarla ilerlemektedir. Firmayı denemek amacıyla bir linux hosting paketi satın aldım ve yazının başında belirttiğim gibi bütün firmalara uyguladığım testleri alastyr için de uyguladım. Sonuçların da gayet iyi olduğunu söyleyebilirim.
Bu firmanın sevdiğim en iyi tarafı kesinlikle müşteri paneli. Panel oldukça kolay, anlaşılır ve kullanışlı. Destek anlamında da herhangi bir problem göremedim ama destek biraz daha hızlı olabilirdi aslında.
Alastyr’nin diğer hosting firmalarına göre ismi pek bilinmiyor ama bu firmanın kötü olduğu anlamına gelmiyor tabi ki.

Performans:

85%
HIZ >>
80%
UYGUN FİYAT >>
70%
DESTEK >>



4. Güzel hosting

Güzel hosting özellikle son zamanlarda hosting paketlerinin ucuzluğu ve performansıyla ön plana çıkmaktadır. Firmada şuan danışmanlığını yaptığım 5 müşterime ait web sitesi bulunuyor. Bu süreçte neredeyse hiç bir problem yaşamadım. Çok samimi bir şekilde söylüyorum ki verdiğiniz paraya oldukça kaliteli hizmet alıyorsunuz.
Tabi firmanın sunduğu ucuz hosting paketleri belli bir süre sonra (ziyaretçi sayınız arttığında) yetersiz kalabiliyor. Bu durumda daha yüksek özelliklere sahip bir hosting paketi veya size özel bir sunucu kiralayabilirsiniz.
Bunların dışında güzel hostingin müşteri paneli oldukça kolay, kullanışlı ve ayrıca yaşadığınız en ufak bir sorun karşısında destek bileti oluşturarak hızlı bir şekilde teknik ekipten yardım alabilirsiniz.

Performans:

90%
HIZ >>
85%
UYGUN FİYAT >>
85%
DESTEK >>


5. Anında hosting

Anında hosting firması ile daha önce hiç çalışmadım ama firmayı bir forum sitesinde gördüğümü hatırlıyorum. Fiyatları bana uygun geldi. Bir linux hosting satın alarak firmayı test ettim. Firmanın hostingi hız açısından fena sayılmaz ama destek bölümü biraz daha gelişmeli diye düşünüyorum.

Performans:

75%
HIZ >>
70%
UYGUN FİYAT >>
65%
DESTEK >>



Son olarak;

Bu listede daha önce de belirttiğim gibi kendini kanıtlamış, köklü, güvenilir hosting firmalarını incelemeye çalıştım. Yani sadece bir firma belirtip şu firma kesinlikle hepsinden iyidir diye bir önerme yapamayız. Her firmanın diğerlerine göre bir iyi tarafı ya da bir kötü tarafı olabilir. Fakat şundan eminim ki bu listede belirtilen (özellikle ilk 3) host firmalarından birisi ile çalışırsanız herhangi bir sorun yaşayacağınızı sanmıyorum.

Benzer Konular
Sonraki
« Sonraki Konu
Önceki Konu
Önceki Konu »