Adsense'den Kaç Para Kazanırım?
Web sitesi olan herkesin mutlaka para kazanma araçlarından birisi Google'ın adsense ürünüdür. Genellikle kolay alınabilen ancak alındıktan sonra ciddi bir şekilde yönetilmesi ve takip edilmesi gereken bir üründür. Peki web sitenizden adsense ile ne kadar para kazanabilirsiniz? Hangi ülke ne veriyor?
Bir web sitesi kurdunuz ve artık ziyaretçileriniz geldiğini görüyorsunuz. Sıraya neye geldi? Tabiki para kazanmaya. Eğer sitenize ciddi rakamlarda ziyaretçiler alabilirseniz artık uyurken bile para kazanmaya başlayabilirsiniz. Ancak bu ciddi dediğimiz rakamlar maalesef Türkiye için oldukça ciddi. Çünkü Google'ın adalet terazisi her ülke için aynı işlemiyor.
Sitenizi yeni açtıysanız ve özellikle Türkçe'yse oldukça uzun ve zahmetli bir yol sizi bekliyor. Çünkü Google maalesef Türkiye'de yayın yapan Türkçe sitelere çok düşük oranlar veriyor. Bu yarışta eğer yer almak istiyorsanız ciddi online rakamları elde etmeniz gerekiyor.
Daha önce yapmış olduğum web sitelerinden örnek vermem gerekiyorsa anlık ziyaretçinin gün içerisinde 200 - 500 arasında olduğu bir web sitesinde doğru kurgulanmış ve kurallara uygun bir adsense reklam dizisi ortalama gün içerisinde 1.500 - 2.000 kere tıklanır. Türkiye'de ortalama TBM yani tıklama başı maliyet 0.08 TL ile 0.12 TL arasında gider.
Ortalamada 0.09 kazandık ve 1.500 tıklama aldık dersek gün sonu bizim kazancımız 135 TL gibi bir rakam yapar. Bu rakam sadece tıklama başı maliyet üzerinden yapılmıştır. Hadi 15 TL'de gösterimden gelse aşağı yukarı 150 TL para kazanırsınız.
Günlük 150 TL ayda 4.500 yapar kaba bir hesapla. Hadi 4.000 TL diyelim ona da. Ancak 4.000 TL kazanmak için günde trafiğinizin 100 - 400 online arasında olması lazım ki bu da gerçekten çok ciddi emek, zaman, içerik üretmek ve yayınlamak demektir.
Günde en az 20 içerik girerseniz ve içerikler SEO odaklı olursa bu rakamları yakalayabiliyorsunuz. Girilen 20 içerik sanat tarihi, inkilap tarihi, küresel ısınma, nüklüer tıp, nesnelerin irterneti veya örümceklerin safra kesesi gibi ülkemizdeki kitlenin ilgilenmediği konular olursa hiçbir işe yaramaz.
İşe yaraması için popüler kültürün ilgilendiği ve google'da en çok aratılan kelime ve kelime dizilerinin geçtiği içerikler üretilmesi lazım.
Türkçe web site sitelerinde durum buyken yabancı siteler nasıl gidiyor acaba? Biraz da onlara bakalım... Aşağıdaki tabloda ülkelerin CPC yani tıklama başı maliyetlerini göstermeye çalıştım.
Yukarıdaki Tabloda Türkiye Yok. Herkes Merak Etti Dimi Nerede Diye?
Aslında Türkiye'nin yeri gerçekten hiç iyi bir yerde değil. Bende yabancı kaynaklardan araştırdım. Aslında Google böyle bir kaynak hiçbir zaman paylaşmıyor. Ancak ben bulduğum bu listeyi sizlerle paylaşıyorum. Bakın Türkiye kaçıncı sırada...
Yukarıdaki ülke listesine göre web siteleri yapmak yerine eğer çok kazanayım gibi bir fikriniz varsa özellikle başlangıçta İngilizce bir web sitesi yapıp bu ülkelerdeki insanların girmesini sağlayacak içerikler üretebilirsiniz.
O ülkenin kültür sanatıyla veya popüler kültürüyle veya gündemiyle alakalı içerikler her zaman faydalı olacaktır.
Örneğin Amerika için web sitesi yapacaksanız şöyle bir başlık atmak onlar için gülünç olur: "16 Şubat 2019 (Haftasonu) Okullar Tatil Edilecek Mi"
Malum herkesin farklı bir derdi var. Amerika'da yaşan bir arkadaşıma bu başlıkları gösterdiğimde güldü. Gerçekten Amerika'da böyle bir şeyi kimsenin aramayacağını söyledi.
Bu sebeple sadece İngilizce dili bilmeniz yetmek. O ülkenin etnik yapısını, google arama alışkanlıklarını da çok iyi bilmek gerekiyor.
Google diyorki siteyi bana göre yapmayın. Ziyaretçilere göre yapın. Ben gelip geçiciyim ama ziyaretçiler kalıcı. Ama benim tecrüberim gösteriyor ki Google bu konuda fazla pembe gözlük takmış durumda.
Siz ne kadar kaliteli içerik üretirseniz üretin popüler içerikler sitenizde yoksa malesef Google'dan para alamıyorsunuz. Adsense'den para kazanmanın tek yolu yüksek trafik. Bu da Türkiye'de maalesef kaliteli içerikten üretilmiyor.
Bu sebeple Türkiye'nin ilk 5'te yer alan gazeteleri ve yayınları sürekli aynı haberi günde 10 defa başlık değiştirerek yazıyorlar.
Büyük gazeteler ve yayınlarda sadece SEO için ayrı ekipler kuruluyor. Bunlar haber editörü değil. Sadece Google'da haberim çıksın diye içerik giren editörler.
Siz de bu yarışta büyüklerle mücadele etmek zorundasınız. Siz tek başınasınız veya 3 - 5 kişilik bir ekipsiniz. Karşınızda dev yapılar var. Ne yazarlarsa ilk siz yazmış olsanız bile sizin önünüze geçiyorlar.
Bu sebeple her konuda olduğu gibi bu konuda da bir adalet beklemeyin. Çalışın emek verin ve Google adsense'de paralarınızın TL olarak değil kuruş olarak arttığını takip edin.
Sitenizi yeni açtıysanız ve özellikle Türkçe'yse oldukça uzun ve zahmetli bir yol sizi bekliyor. Çünkü Google maalesef Türkiye'de yayın yapan Türkçe sitelere çok düşük oranlar veriyor. Bu yarışta eğer yer almak istiyorsanız ciddi online rakamları elde etmeniz gerekiyor.
Daha önce yapmış olduğum web sitelerinden örnek vermem gerekiyorsa anlık ziyaretçinin gün içerisinde 200 - 500 arasında olduğu bir web sitesinde doğru kurgulanmış ve kurallara uygun bir adsense reklam dizisi ortalama gün içerisinde 1.500 - 2.000 kere tıklanır. Türkiye'de ortalama TBM yani tıklama başı maliyet 0.08 TL ile 0.12 TL arasında gider.
Ortalamada 0.09 kazandık ve 1.500 tıklama aldık dersek gün sonu bizim kazancımız 135 TL gibi bir rakam yapar. Bu rakam sadece tıklama başı maliyet üzerinden yapılmıştır. Hadi 15 TL'de gösterimden gelse aşağı yukarı 150 TL para kazanırsınız.
Günlük 150 TL ayda 4.500 yapar kaba bir hesapla. Hadi 4.000 TL diyelim ona da. Ancak 4.000 TL kazanmak için günde trafiğinizin 100 - 400 online arasında olması lazım ki bu da gerçekten çok ciddi emek, zaman, içerik üretmek ve yayınlamak demektir.
Günde en az 20 içerik girerseniz ve içerikler SEO odaklı olursa bu rakamları yakalayabiliyorsunuz. Girilen 20 içerik sanat tarihi, inkilap tarihi, küresel ısınma, nüklüer tıp, nesnelerin irterneti veya örümceklerin safra kesesi gibi ülkemizdeki kitlenin ilgilenmediği konular olursa hiçbir işe yaramaz.
İşe yaraması için popüler kültürün ilgilendiği ve google'da en çok aratılan kelime ve kelime dizilerinin geçtiği içerikler üretilmesi lazım.
Türkçe web site sitelerinde durum buyken yabancı siteler nasıl gidiyor acaba? Biraz da onlara bakalım... Aşağıdaki tabloda ülkelerin CPC yani tıklama başı maliyetlerini göstermeye çalıştım.
Yukarıdaki Tabloda Türkiye Yok. Herkes Merak Etti Dimi Nerede Diye?
Aslında Türkiye'nin yeri gerçekten hiç iyi bir yerde değil. Bende yabancı kaynaklardan araştırdım. Aslında Google böyle bir kaynak hiçbir zaman paylaşmıyor. Ancak ben bulduğum bu listeyi sizlerle paylaşıyorum. Bakın Türkiye kaçıncı sırada...
SIRALAMA | ÜLKE |
---|---|
1 | Avustralya |
2 | Amerika Birleşik Devletleri |
3 | Norveç |
4 | Birleşik Krallık |
5 | Yeni Zelanda |
6 | Güney Afrika |
7 | Kanada |
8 | Hollanda |
9 | İsveç |
10 | İsviçre |
11 | Danimarka |
12 | Almanya |
13 | Belçika |
14 | Singapur |
15 | Nijerya |
16 | Kuveyt |
17 | Japonya |
18 | İrlanda |
19 | Finlandiya |
20 | Fransa |
21 | Lüksemburg |
22 | Malezya |
23 | Avusturya |
24 | Hong Kong |
25 | İsrail |
26 | İzlanda |
27 | Slovenya |
28 | Slovakya |
29 | Birleşik Arap Emirlikleri |
30 | İtalya |
31 | Katar |
32 | Botsvana |
33 | Estonya |
34 | ispanya |
35 | Bermuda |
36 | Kıbrıs |
37 | Rusya |
38 | Çek Cumhuriyeti |
39 | Porto Riko |
40 | Yunanistan |
41 | Suudi Arabistan |
42 | Arnavutluk |
43 | Umman |
44 | Letonya |
45 | Portekiz |
46 | Lübnan |
47 | Kenya |
48 | Bahamalar |
49 | Malta |
50 | Bahreyn |
51 | Gana |
52 | Mozambik |
53 | Jamaika |
54 | Zimbabve |
55 | Macaristan |
56 | Brezilya |
57 | Ermenistan |
58 | Tanzanya |
59 | Ruanda |
60 | Trinidad ve Tobago |
61 | Litvanya |
62 | Ukrayna |
63 | Şili |
64 | Hindistan |
65 | Tayvan |
66 | Panama |
67 | Polonya |
68 | Dominik Cumhuriyeti |
69 | Kosta Rika |
70 | Güney Kore |
71 | Zambiya |
72 | Uganda |
73 | Kongo (DRC) |
74 | Ürdün |
75 | Fas |
76 | Arjantin |
77 | Meksika |
78 | Makao |
79 | Tayland |
80 | Irak |
81 | Namibya |
82 | Kolombiya |
83 | Monako |
84 | Etiyopya |
85 | Hırvatistan |
86 | Kazakistan |
87 | Angora |
88 | Bulgaristan |
89 | Filipinler |
90 | Azerbeycan |
91 | Kamerun |
92 | Peru |
93 | Türkiye |
94 | Cezayir |
95 | Çin |
96 | Gürcistan |
97 | Uruguay |
98 | Endonezya |
99 | Belarus |
100 | Romanya |
101 | Mısır |
102 | Moldova |
103 | El Salvador |
104 | Makedonya (FYROM) |
105 | Ekvador |
106 | Cebelitarık |
107 | Brunei |
108 | Hollanda Antilleri |
109 | Sırbistan |
110 | Bolivya |
111 | Yemen |
112 | Filistin |
113 | Tunus |
114 | Sri Lanka |
115 | Venezuela |
116 | Afganistan |
117 | Kamboçya |
118 | Senegal |
119 | Nepal |
120 | Sudan |
121 | Guatemala |
122 | Maldivler |
123 | Libya |
124 | Fildişi Sahili |
125 | Benin |
126 | Myanmar (Burma) |
127 | Bangladeş |
128 | Bosna Hersek |
129 | Mauritius |
130 | Laos |
131 | Paraguay |
132 | Vietnam |
133 | Pakistan |
134 | Moğolistan |
Yukarıdaki ülke listesine göre web siteleri yapmak yerine eğer çok kazanayım gibi bir fikriniz varsa özellikle başlangıçta İngilizce bir web sitesi yapıp bu ülkelerdeki insanların girmesini sağlayacak içerikler üretebilirsiniz.
O ülkenin kültür sanatıyla veya popüler kültürüyle veya gündemiyle alakalı içerikler her zaman faydalı olacaktır.
Örneğin Amerika için web sitesi yapacaksanız şöyle bir başlık atmak onlar için gülünç olur: "16 Şubat 2019 (Haftasonu) Okullar Tatil Edilecek Mi"
Malum herkesin farklı bir derdi var. Amerika'da yaşan bir arkadaşıma bu başlıkları gösterdiğimde güldü. Gerçekten Amerika'da böyle bir şeyi kimsenin aramayacağını söyledi.
Bu sebeple sadece İngilizce dili bilmeniz yetmek. O ülkenin etnik yapısını, google arama alışkanlıklarını da çok iyi bilmek gerekiyor.
Google diyorki siteyi bana göre yapmayın. Ziyaretçilere göre yapın. Ben gelip geçiciyim ama ziyaretçiler kalıcı. Ama benim tecrüberim gösteriyor ki Google bu konuda fazla pembe gözlük takmış durumda.
Siz ne kadar kaliteli içerik üretirseniz üretin popüler içerikler sitenizde yoksa malesef Google'dan para alamıyorsunuz. Adsense'den para kazanmanın tek yolu yüksek trafik. Bu da Türkiye'de maalesef kaliteli içerikten üretilmiyor.
Bu sebeple Türkiye'nin ilk 5'te yer alan gazeteleri ve yayınları sürekli aynı haberi günde 10 defa başlık değiştirerek yazıyorlar.
Büyük gazeteler ve yayınlarda sadece SEO için ayrı ekipler kuruluyor. Bunlar haber editörü değil. Sadece Google'da haberim çıksın diye içerik giren editörler.
Siz de bu yarışta büyüklerle mücadele etmek zorundasınız. Siz tek başınasınız veya 3 - 5 kişilik bir ekipsiniz. Karşınızda dev yapılar var. Ne yazarlarsa ilk siz yazmış olsanız bile sizin önünüze geçiyorlar.
Bu sebeple her konuda olduğu gibi bu konuda da bir adalet beklemeyin. Çalışın emek verin ve Google adsense'de paralarınızın TL olarak değil kuruş olarak arttığını takip edin.